dinsdag 14 december 2010

Isolatie van uw huis

In een artikel eerder terug schreven ik over de effecten van de winter. Namelijk dat er veel inbraken zijn in de maanden oktober, november maar vooral ook december.

De winter brengt natuurlijk meer met zich mee en zeker ook op gebied van rolluiken. Komende weken gaat het weer flink vriezen. Pasgeleden kreeg ik van de fabrikant de volgende informatie t.a.v. de isolatie waarde: "De R isolatiewaarde van de rolluik is 0,246 m2K/W.".

Welnu kunt u daar natuurlijk weinig mee. Een praktischer voorbeeld van iemand uit Zoetermeer. Enige weken geleden heeft Creon-Rolluiken hier rolluiken gemonteerd. Toen ik belde met deze persoon om te vragen of hij tevreden was, vertelde hij me het volgende: "Ik hoef mijn huis 2 graden minder warm te stoken om dezelfde temperatuur te behalen.".

Daar kunt u wel iets mee. Zeker in deze tijden scheelt dat enorm in uw energiekosten.

Heeft u meer van dit soort ervaringen t.a.v. rolluiken? Graag horen wij dit van u.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten